Subject: FW: Saku, Jälgimäe, Aino - kinnistu juurdepääs + JuTa perspektiivne 2+2
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Aug 2024 11:43:42 +0300

Palun reg

From: Vahur Kliimand <[email-masked]>
Sent: Thursday, August 29, 2024 11:25 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Jaano Vink <[email-masked]>; Valter Kliimand 
<[email-masked]>
Subject: Re: Saku, Jälgimäe, Aino - kinnistu juurdepääs + JuTa perspektiivne 
2+2

Tere Krista

Nagu telefoni teel kokku leppisime, saadan alltoodud küsimuse maili teel.

1 - Soovime Aino kinnistule püstitada ühe uue hoone 
projekteerimistingimustega.

2 - Projekteerimise käigus arvestame alltoodud 2.04.2024 e-kirjas esitatud 
TRAMi seisukohtadega, sealhulgas:

*	2.1 - juurdepääs JuTa-lt on lahendatud parem sisse-parem välja + 
vasakpöörete takistamiseks kavandatavad füüsilised meetmed. Juurdepääs 
projekteeritakse ajutisena, st. see see toimib algsel kujul seni, kuni 
tulevase uue JuTa 2+2 lahenduse  valmimiseni.

*	2.2 - Uus hoone on planeeritud asukohta, mis jääb väljapoole kehtivat JuTA 
2+2 lahendust ega takista ka TRAM-i plaanide realiseerimist tulevikus.

*	2.3 - Aino kinnistu omanik kinnitab, et on teadlik ja arvestab sellega, et 
tulevase võimaliku uue JuTa 2+2 lahendusega JuTa mahasõit punktis 2.1 
kirjeldatud kujul likvideeritakse ning omanik peab omal riisikol leidma 
lahenduse kinnistule juurdepääsu tagamiseks.

3 - Samaaegselt Aino kinnistule uue ärihoone projekteerimisega lahendame 
omal kulul ning kooskõlastame TRAM’iga ka eelpool nimetatud ajutise 
juurdepääsu tänaselt JuTa’lt.

Krista - palun andke eeltoodu osas esmane tagasiside.

Tänan!

Kui on küsimusi, palun võtke ühendust.

Parimat

Vahur Kliimand // Projektijuht

Ehitusõigus OÜ, Asula 3, 11312 Tallinn, Eesti
Tel.: +372 600 1363, GSM: +372 518 3958
E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked], 
<http://www.ehitusoigus.ee/> http://www.ehitusoigus.ee

---------- Forwarded message ---------
From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, Apr 2, 2024 at 9:13 AM
Subject: FW: Saku, Jälgimäe, Aino - kinnistu juurdepääs + JuTa perspektiivne 
2+2
To: Vahur Kliimand <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Tutvusin materjalidega.  Planeeringu juurdepääs oli ka jutuks meie varasemal 
ühisel arutelul osalenud planeeringute osakonna juhatajaga Mart Michelisega, 
kellelt sain eelinfo, et JuTa trassile konkreetses lõigus on Transpordiamet 
tellimas eskiislahendust (sh Aino kinnistu lõigule). Eskiislahendusega 
täpsustub Aino kinnistule jääv Topi liiklussõlme Tallinna suunaline ramp ja 
ka asjaolu, kas Aino kinnistu saab põhimaantee 4 poolse juurdepääsu või jääb 
juurdepääs ainult 11424 Jälgimäe tee kaudu. Hetkel ei ole tellimus veel 
ametlikult  kinnitatud. Eskiis eeldatavalt valmis 2025 a. suvel, kuid 
valmimise aeg täpsustub edaspidi.

Kuni eskiislahenduse valmimiseni oleme valmis kompromissiks, kus Aino 
kinnistu ja riigitee arendus ei ole takistatud.

1.	Kinnistu juurdepääsu ajutise lahendusena 11420 Saku-Laagri teelt (km 5,1) 
parempööretega sisse ja välja nõustume, kuid vasakpöörete takistamiseks 
tuleb planeeringuga kavandada füüsilised takistavad meetmed ja need 
planeeringuga ellu viia. Ajutine juurdepääs kehtib kuni JuTa 2+2 
valmimiseni.
2.	Arenduse kavandamisel tuleb alla võtta hetkel kehtiv JuTA 2+2 lahendus ja 
Aino kinnistu sellele osale, kus liikluslahendus on kavandatud, arendust ei 
planeeri.  Tegelik liiklussõlme maavajadus täpsustub eskiisiga.
3.	JuTa 2+2 perspektiivse lahendusega riigitee 11424 ajutine mahasõit 
likvideeritakse, sest selles asukohas mahasõitu ei ole võimalik säilitada 
(joonis 2, vt allpool väljavõte, palun seda joonist ka KOV-le mitte saata, 
joonis hakkab oma elu elama ja eksitama). Planeeringu juurdepääsu 
perspektiivne lahendus tuleb kavandada 11424 Jälgimäe tee kaudu. Eskiisiga 
täpsustub, kas perspektiivne juurdepääs on võimalik  lahendada ka 
liiklussõlme kaudu, kuid selguse huvides - sellist ootust  pakkuda ei saa ja 
palun ootusele planeeringut mitte üles ehitada.

Edu soovides,

Krista Einama

Transpordiamet

Väljavõte joonisest 2.

From: Krista Einama
Sent: Monday, April 1, 2024 7:15 AM
To: 'Vahur Kliimand' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Saku, Jälgimäe, Aino - kinnistu juurdepääs + JuTa perspektiivne 
2+2

Tere,

Läheme edasi nii nagu oli kokku lepitud. Meie tutvume lahendusega ja anname 
tagasisidet. Lahendus puudutab perspektiivset liiklussõlme, mistõttu tuleb 
esitada ameti siseseks arvamuste kogumiseks.

Paraku on mitmeid -mitmeid tõid eespool, vastame kirjade registreerimise 
järjekorras. Kevad on kiire ehitamise aeg.

Lugupidamisega,

Krista Einama

From: Vahur Kliimand < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, March 29, 2024 11:30 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Jaano Vink < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Valter Kliimand < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Saku, Jälgimäe, Aino - kinnistu juurdepääs + JuTa perspektiivne 2+2

Tere Krista

Teemaks Saku vallas Jälgimäe külas paikneva Aino kinnistu [71801:001:1822] 
juurdepääsu lahendus.

1 - Meie 9.02.2024 kohtumisel leppisime kokku järgnevates punktides

*	1.1 - Täpsustame, kas Aino kinnistu juurdepääsuna soovime...

*	1.1 - ainult parem-sisse parem-välja lahendust või
*	1.2 - parem-sisse parem-välja ja ka vasakpööret.

*	Kui soovime vasakpöördega juurdepääsu lahendust, siis on vaja esitada 
läbilaskvusarvutus.

*	1.2 - Juurdepääsu lahendamisel arvestame Juuliku-Tabasalu tee 
perspektiivse 2+2 lahenduse põhimõtetega.

*	1.3 - Eeltoodule lisaks esitame naaberkinnistute kohta koostatud DP-de 
info.

2 - Eeltoodu alusel sai koostatud järgmised joonised

*	2.1 - Eskiis 1

*	2.2 - JuTa perspektiivse 2+2 lahenduse kohendamine Aino kinnistu juures, 
sealhulgas...

*	Joonis 1 - JuTa persp. 2+2 lahendus [2013.a projekteeritud].
*	Joonis 2 - JuTa persp. 2+2 lahendus, mida on kohendatud vastavalt 
olemasolevale mahasõidule.
*	Joonis 3 - JuTa persp. 2+2 lahenduse ja kohendatud lahenduse võrdlus.

*	2.3 - Naaberkinnistute detailplaneeringud

*	Eelnimetatud joonised paiknevad järgmisel lingil:

*	Link - 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/tu8mx7shvujnkab4g9a5e/h?rlkey=no41lcbx20j1j1onbik2xvc4y&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/tu8mx7shvujnkab4g9a5e/h?rlkey=no41lcbx20j1j1onbik2xvc4y&dl=0

3 - Eeltoodu jooniste kommentaarid

*	3.1 - Aino kinnistu juurdepääs on projekteeritud parem-sisse parem-välja 
juurdepääsuna.

*	3.2 - JuTa perspektiivset 2+2 lahendus on kohendatud vastavalt 
olemasolevale mahasõidule.

*	3.3 - Aino kinnistule projekteeritav tööstus- ja laohoone ei takista JuTa 
perspektiivse 2+2 lahenduse, mida on kohendatud olemasoleva mahasõidu järgi, 
väljaehitamist.

4 - Kuidas edasi?

Soovime esitada KOV-ile PT taotluse Aino kinnistule tööstus- ja ärihoone 
püstitamiseks.

KOV-iga jäi kokkulepe, et enne taotluse esitamist teeme koostööd TRAM-iga ja 
leiame põhimõtteliselt sobiva juurdepääsu lahendus.

Kui koostöös TRAMiga on sobiv juurdepääsulahendus leitud, on KOV valmis 
hoone püstitamise taotlust edasi menetlema.

Lp Krista - kas Aino kinnistu eskiis 1 on põhimõtteliselt sobiv?

Kui jah, saadan eskiisi 1 KOV-ile hoone püstitamise PT taotluse 
menetlemiseks.

Palun vastake käesolevale e-kirjale e-kirjaga. Pole vaja väljastada TRA 
ametlikku seisukohta.

Kui KOV jätkab menetlusega, saadab KOV TRA-le ametliku pöördumise.

Kui on küsimusi, palun anda neist märku.

Parimat

Vahur Kliimand // Projektijuht

Ehitusõigus OÜ, Asula 3, 11312 Tallinn, Eesti
Tel.: +372 600 1363, GSM: +372 518 3958
E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked], 
<http://www.ehitusoigus.ee/> http://www.ehitusoigus.ee

Sent with 
<https://tryshift.com/?utm_source=SentWithShift&utm_campaign=Sent+with+Shift+Signature&utm_medium=Email+Signature&utm_content=General+Email+Group> 
Shift

Sent with 
<https://tryshift.com/?utm_source=SentWithShift&utm_campaign=Sent+with+Shift+Signature&utm_medium=Email+Signature&utm_content=General+Email+Group> 
Shift

Sent with 
<https://tryshift.com/?utm_source=SentWithShift&utm_campaign=Sent+with+Shift+Signature&utm_medium=Email+Signature&utm_content=General+Email+Group> 
Shift

Sent with 
<https://tryshift.com/?utm_source=SentWithShift&utm_campaign=Sent+with+Shift+Signature&utm_medium=Email+Signature&utm_content=General+Email+Group> 
Shift

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.